kopiert aus Bangkok PostExodus of migrant workers a worry
The industrial sector in Trang province is concerned that many migrant workers from Myanmar were likely to return home to jobs there in the next few years, creating a labour shortage, Trang's Industry Council chairman Withee Supitak said on Thursday.
He said Myanmar opposition leader Aung San Suu Kyi, while visiting Thailand in May, told the migrant workers that she would work to improve their homeland so they could return home and get jobs there in the next two to three years.
"Industry operators in Trang are worried that there will be a labour shortage crisis because they rely heavily on these migrant workers, especially in manufacturing," Mr Withee said.
He said the industrial sector in the South formerly employed workers from northeastern Thailand, but fewer and fewer people from the Northeast were looking for jobs in the South because there was now more work available in their own region that offered a similar range of income, such as rubber farming.
"If the migrant workers also return to their homeland, southern industry operators must quickly adapt to the change and find ways to deal with the situation by using less labour and turning to machinery instead," said Mr Withee.
The economy in Trang had been sluggish as exports had declined by 10 to 20 per cent. Prices of local farm products, such as para rubber and oil palm, and orders from foreign countries had fallen despite the depreciating baht, he said.
"Industry operators here are not doing very well, while the government cannot be depended on because it's only good at introducing policies to get people's votes," he said. "The government should now focus on developing labour solutions for all sides."
Exodus of migrant workers a worry
Forumsregeln
Bitte unbedingt vor einer Registrierung/Anmeldung lesen.
Bitte unbedingt vor einer Registrierung/Anmeldung lesen.
-
hippo
Topic author - † RIP - Immer bei uns
- Danksagung erhalten: 1245 Mal
Exodus of migrant workers a worry
Freut mich irgendwie. Jetzt müssen sie sich selbst um ihren Dreck kümmern.
I'm not crazy. My reality is just different from yours.
-
tom
- Member+
- Danksagung erhalten: 273 Mal
Mich auch! Ich hoffe es wird dereinst die Zeit kommen, in welcher Thailand unbedingt auf Ausländer angewiesen ist, um bestehen zu können. Damit sich in den Köpfen vieler mal etwas ändert...hippo hat geschrieben:Freut mich irgendwie
Gruss Tom
-
DirtyPete
- Member+
- Danksagung erhalten: 63 Mal
Re: Exodus of migrant workers a worry
Dass sich in den Köpfen was ändert glaube ich nicht. Die holen dann halt ihre Hungerlohnempfänger (bezogen auf den Lohn in Thailand) aus einer anderen Region/Land.
Think global - drink local
-
petpet
- Member+
- Danksagung erhalten: 28 Mal
Ich auch nicht - nur zu ungerne zitiere ich mich darum aber trotzdem selbstDirtyPete hat geschrieben:Dass sich in den Köpfen was ändert glaube ich nicht. ....
petpet hat geschrieben:
Das einzige, was hier gänzlich von allem befreit ist, ist das Hirn derjenigen, die hier was zu sagen haben!
Petpet
Initiative gegen die Unterdrückung und Ausbeutung von Smileys
-
hello_farang
- Member+
- Danksagung erhalten: 502 Mal
Oha,
wenn ich da alleine mal an die Soi Bang Khun Non denke...: Alles fest in thaichinesischer Hand. Aber so gut wie alles ausser dem 7e11 schmeissen Burmesen. Garkuechen, die Eisfactory, den Getraenkegrosshandel, usw...
Wenn die alle heim nach Myanmar gehen (was ich ihnen sogar wuensche, wenn es die Verhaeltnisse zulassen!), dann hat Bangkok ein Problem, und nicht nur Bangkok.
Chock dii, hello_farang
wenn ich da alleine mal an die Soi Bang Khun Non denke...: Alles fest in thaichinesischer Hand. Aber so gut wie alles ausser dem 7e11 schmeissen Burmesen. Garkuechen, die Eisfactory, den Getraenkegrosshandel, usw...
Wenn die alle heim nach Myanmar gehen (was ich ihnen sogar wuensche, wenn es die Verhaeltnisse zulassen!), dann hat Bangkok ein Problem, und nicht nur Bangkok.
Chock dii, hello_farang
Es ist die Selbstverstaendlichkeit, die zu allem fuehrt